MISSION BEACH, MAGNETIC ISLAND, WHITSUNDAYS - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu MISSION BEACH, MAGNETIC ISLAND, WHITSUNDAYS - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu

MISSION BEACH, MAGNETIC ISLAND, WHITSUNDAYS

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 December 2016 | Australië, Whitsundays

Hiii,

Het is hier echt zo onwijs leuk. Woensdagochtend zijn we naar mission beach vertrokken. Een beetje een saai stadje maar met geweldig mooi strand. We hebben een wandeling over het strand gemaakt en voor de rest de hele middag lekker gezwommen. Donderdag zijn we weer doorgereisd townsville om vanuit daar naar Magnetic island te gaan. Helaas kostte dat onze hele dag om daar te komen. We zitten in een super mooi hostel. Met allemaal kleine huisjes en overal vliegen prachtige vogels rond. Toen hebben we nog even gezwommen in de zee waarvan we uiteindelijk niet zeker wisten of het kon. De ene man zei van wel en de ander zei van niet dusja. De volgende dag hebben we sochends een wildtour gehad en dat was super leuk . Je kon namelijk een koala vasthouden . Zo zacht, lief en schattig . Verder waren er ook slangen, papegaaien, krokodillen en andere reptielen. Smiddags een middagje aan het zwembad gelegen en daarna zijn we met een groepje nederlanders de Forst walk gaan doen. Waarbij je uiteindelijk een prachtig uitzicht had en onderweg koala's in de bomen kon spotten! En dat was gelukt we hebben er 3 gezien. Daarna hebben we met z'n allen nog iets gedronken en dat was heel gezellig ! De volgende dag zijn we vetrokken naar Arlie beach . Na een lange reis zijn we savonds uit gegaan en dan was echt super leuk! Heel veel mensen ontmoet en ook veel locals ! En als je zegt dat je uit Nederland komt beginnen ze meteen over Amsterdam en de wiet. Het hostel hier is alleen iets minder. De eerste dag daar hebben we de hele dag lekker bij de langoon gelegen en tweede dag zijn we naar Conway National park geweest. Het was even zoektocht om er te komen maar naar een lange wandeling in de bloed hitte hadden we echt een prachtig uitzicht. Savonds zijn we uit geweest en dat was weer super gezellig. Je moet zoveel mensen en je deelt allemaal hetzelfde. Dinsdag tot en met donderdag zijn we met een catamaran naar de White Sundays geweest. Dinsdag hebben we eerste gesnorkeld wat echt prachtig was zoveel vissen in zoveel mooie kleuren . Savonds hebben we eigelijk de hele avond zitten kijken naar de prachtige sterrenhemel en Goon gedronken. Het voelt als de droomvlucht in het echt. Intens mooi was het en heel veel vallende sterren. Goon is trouwens de wijn hier de alle backpackers drinken voor ze gaan stappen. Het smaakt echt verschrikkelijk maar het is heel goedkoop. Je koopt het in zakken en voor 1 zak van 4L betaal je 10 dollar. Je raakt er we aan gewend . De volgende dag hebben we eerst gesnorkeld en hier waren heel veel zeeschildpadden ! Smiddags zijn we naar white haven beach, The Whitsundays. En dat was echt prachtig, zo wit en zo mooi. Het water was ook heel helder. Je mocht er alleen niet zwemmen vanwege de haaien. Na heel veel foto's maken zijn we weer terug gegaan naar de boot en hebben weer een avondje goon gedronken ! Nu ben ik terug in Arlie beach en vertrek morgen richting Rainbow beach. De Australiërs zijn trouwens echt de aardigste mensen ooit. Ze beginnen ieder gesprek met G'day, how are you going ? En helpen je echt met alles en geven duizenden tips. Je merkt echt dat ze trots zijn op Australië en dat begrijp ik heel goed want het is echt prachtig hier !

Tot snel en dikke kus,
Anne

• 02 December 2016 - 09:53

Jean-Phille:

Zijn er ook backpackers van 42? Ik wil ook!!!!!

• 02 December 2016 - 10:39

Aaf:

Wauwie Ann, ik ben zo blij dat je het zo leuk hebt en dat je zoveel mooie dingen mag zien, geniet er nog lekker van lieve schatje, en zorg goed voor jezelf! We miss u❤❤❤❤❤

• 02 December 2016 - 16:46

Karin:

Ha wereldreiziger, wat een mooie avonturen meid! Geweldig om zo een stuk mee te beleven.
    Ik heb inmiddels Robert (all you need is love) al gemaild ;-) tenslotte staat de afspraak dat we elkaar met Kerst gaan zien (haha, nee hoor, ff tijdje rust in Maas en Waal).
    Hoest trouwens met de Australische boys, heb je er al een aan de haak geslagen? Eerlijk zeggen hè, zal niets tegen je moeder zeggen......
    Verliefd worden mag, als je maar terugkomt desnoods met je verovering als handbagage.
    Dikke zoen groet ook van 3 mannen hierzo!!