FRASER ISLAND - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu FRASER ISLAND - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu

FRASER ISLAND

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 December 2016 | Australië, Rainbow Beach

FRASER ISLAND

Hiii mates,

Na een busreis van 16 uur...... ben ik afgelopen zaterdag aangekomen in Rainbow beach om vanuit hier naar Fraser island te gaan. En dat was echt geweldig. Fraser island is een zandeiland waar ook regenwouden zijn. En je kunt er alleen op met landrover. We gingen met 8 landrovers en in iedere landrover zat een groep van 8 mensen. Ik zat met allemaal Engelsen en 1 Deense jongen. De dag voor we naar Fraser gingen hadden we een uitleg. Bij iedere tour die je doet vertellen ze pas op voor de haaien, slangen, spinnen, krokodillen , jelly fish en heel hoop insecten........heel prettig ! De eerste dag zijn we naar eerst naar Lake Mackenzie geweest, en weer was het water zo ontzettend helder. Hier hebben we ook een Dingo gezien. Dingo's zijn een soort wolf/honden waar je geen ruzie mee moet krijgen of eigelijk niet bij in de buurt moet komen. Toen we terug reden naar ons kamp raakte een van de auto's vast in het zand .... Savonds hebben we bij het kampvuur gezeten en zijn we naar het strand geweest om naar de sterren te kijken en iets drinken met iedereen van het kamp. Het zijn echt honderden sterren hier. We sliepen in tenten en in Australië wordt het al heel vroeg warm dus je zweten echt je tent uit sochtends. Op het kamp was een grote keuken in het midden waar het normaal was dat er slang door heen kwam ! De volgende dag zijn eerst naar Eli greek geweest wat een soort riviertje was wat uit de regenwouden kwam van boven af. Je kon met banden er vanaf en dat was heel leuk ! Het was daar zo schoon dat je het kon drinken. Toen we richting Indian Head reden zijn we eerst naar scheepswrak geweest. Bij de Indian Head had je prachtig uitzicht over het eiland. Aan het einde van de dag zijn we naar de Champagne pools geweest. Ze zeiden dat het water heel warm was maar ik vond van niet. Ze noemen het de champagne pools om dag het water zo hard tegen de rotsen op knalt dat het lijkt als of er een fles champagne wordt geopend ! Savonds gingen de aboriginals voor ons dansen en dat was echt geweldig en natuurlijk gingen ze het ons ook leren . De volgende zijn we naar Lake Boomanjin geweest. Het water was hier wel heel warm en rood. Het leek net alsof je aan het zwemmen was in thee . Onze gids was echt fantastisch en de raarste man die ik ooit in mn leven heb ontmoet. Hij was een echte ozzie. Je kon hem ook haast niet verstaan met zijn accent. De meeste ozzies zeggen ook achter iedere zin die ze zeggen hey. Als hij sprak deed hij dit in allemaal verschillende stemmen en kwam nooit uit zijn woorden. Vandaag ben ik ver gerezen naar Noosa waar ik slaap in een soort hippie hostel, heel leuk !

Tot snel en dikke kusjes,
Anne

• 07 December 2016 - 20:37

Jos:

Het ziet er geweldig uit " Anne "
    jaloers

• 08 December 2016 - 18:11

Anita Van Der Velden:

Jee Anne wat fantastisch allemaal!!superleuk om te lezen!genieten!!