Noosa en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu Noosa en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu

Noosa en Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 December 2016 | Australië, Brisbane


Hiii mates,

Woensdag ben ik aan gekomen in Noosa . Die middag ben ik even het stadje in gelopen en het is een beetje het Saint tropez van Australië. Helaas was het de dagen dat ik in Noosa was niet heel erg mooi weer. Maar het scheelt de regen is hier warm . Ik slaap in een soort hippie hostel. Het ruikt er de hele dag naar wierook en wiet en het hele hostel is roze met fel groen. De volgende dag ben ik naar het National Park gegaan en heb ik de Costal Walk gedaan . Heel veel mooi uitzichten alleen helaas geen koala's gezien . En daarna hebben we nog even gezwommen bij Sunshine beach. Daar was een enorm sterke stroming en hele hoge golven, paradijs voor de surfers. Vrijdag heb ik kayak tour over the everglades gedaan, heel mooi en bijzonder ondanks de regen. Het water is namelijk een spiegel ! Wat wel heel toevallig was dat de helft van mijn groep van Fraser ook deze tour deed, dus dat was wel gezellig . Zaterdag ben ik naar Brisbane vertrokken. Smiddags ben ik toen naar de Modern Art Gallery geweest, heel leuk en bijzonder. In brisbane zijn bijna alle musea gratis ! Savonds ben ik wezen stappen met een paar engelse meiden, super gezellig ! En die engelse zijn echt gestoord als het om drank en feesten gaat. En ik heb eindelijk weer een keer een avondje goeie wijn gedronken inplaats van goon...... De volgende dag ben ik op bezoek geweest bij Kees en Ngoc (vrienden van Fleur ) geweest. En dat was super gezellig echt een heerlijke dag gehad en gezellig gezwommen met hun dochtertje Scarlett . Savonds ben ik uiteten geweest met mn engelse vrienden . Maandag ben ik sochtends naar de City hall geweest en naar de klokkentoren. En daarna lekker een middagje bij South bank gelegen. South bank is een fake beach midden in de stad ! En heeft ook een heel mooi uitzicht en er is heel groot reuzerad . Lijkt een beetje op de Londen Eye . Savonds zijn we de stad in geweest om alle prachtige lichtshows te zijn. De hele stad is namelijk versierd met kerstverlichting en er is een kerstshow. Ook klinkt er overal kerstmuziek. Best vreemd als je gewoon in korte broek loopt in 28 graden. Dinsdag ben ik naar mount coot tha geweest. Hier had je prachtig uitzicht over Brisbane. Daarna hebben gewandeld door het gebied, hier zou aboriginal art work moeten zijn maar waar het was dat weet niemand . Toen zijn we naar de Botanic gardens geweest en die waren heel mooi! Aan het van de middag zijn we nog naar de Story bridge en Kangeroo point geweest en daarna met de ferry door Brisbane heen terug .
Vandaag vertrek ik naar Surfers paradise , het Miami van Australië !!!

Tot snel en dikke kusjes,
Anne

  • 14 December 2016 - 10:43

    Noralie:

    Leuk geschreven Annie, i love you! <3

  • 14 December 2016 - 13:08

    Ingrid:

    Wauw, wat doe en zie je veel! Je maakt er echt een droomreis van.
    Geweldig!
    Geniet vooral zo verder. X

  • 14 December 2016 - 13:25

    Aaf:

    Wat ie het toch fijn dat je het zo leuk hebt Ann, miss you❤❤❤

  • 14 December 2016 - 20:02

    Elvera:

    Hoi Anne,
    Echt genieten zoals ik het lees. Veel plezier in je korte broek ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 13461

Voorgaande reizen:

07 November 2016 - 25 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: