THE GREAT OCEAN ROAD EN MELBOURNE - Reisverslag uit Perth, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu THE GREAT OCEAN ROAD EN MELBOURNE - Reisverslag uit Perth, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu

THE GREAT OCEAN ROAD EN MELBOURNE

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 Maart 2017 | Australië, Perth

Hiii mates,

Vorige week dinsdagochtend ben ik begonnen aan de GREAT OCEAN ROAD. Vanuit Adelaide naar Melbourne . De eerste dag hebben we veel gereden maar zo kon je wel gezellig kennismaken in het busje. Onze eerste stop was de pink lake . De lake was helemaal opgedroogd, knallend roze en heel zout. Daarna zijn we doorgereden naar het Grampians National Park. Eerst hebben we daar een kleine wandeling gemaakt naar de watervallen en daarna zijn we naar een super mooi uitzichtpunt geweest over het park. Ook hebben we al een heleboel kangoeroes in het wild gezien . In het dorp waar wij sliepen sprongen ze gewoon in de rondte, zelfs door de voortuinen van inwoners van het dorp. De volgende dag moesten we vroeg op omdat we gingen hiken door het national park en de zonsopgang gingen bekijken. Na deze hike zijn we verder gereden naar de great ocean road . Onze eerste stop op de great ocean road was de bay of islands . Hier gingen we zwemmen alleen de oceaan was ontzettend koud . Daarna zijn we doorgereden naar Port Campbell. Dit vond ik zelf een van de mooiste stops want daarna reden we naar het hoogtepunt van de great ocean road de twaalf apostelen en die vond ik wat tegenvallen . Hier bij de twaalf apostelen sliepen we ook . De volgende ochtend begonnen we met hiken door het regenwoud en daarna zijn we verder gegaan met great ocean road . Deze dag vond ik mooier omdat we nu dichter tegen de kustlijn aanreden waardoor je de oceaan veel mooier kon zien. Onze eerste op stop deze dag was bij de kenneth rover . Hier zaten overal koala's in de bomen . En er vlogen heel veel papegaaien die we eten gingen geven . Ook kwamen de papegaaien op je hoofd zitten alleen de mijne ging er niet meer af . Ik heb hem helemaal nee genomen terug naar ons busje en toen kregen we hem eraf . Onze volgende stop daarna was Aireys Inlet, de vuurtoren. Hierna kwamen we aan bij het begin punt van de great ocean road . Wij deden hem namelijk andersom omdat wij vanuit Adelaide vetrokken . Die avond kwamen we aan in Melbourne . Hier had ik afgesproken met een vriendinnetje met wie ik een helemaal in het begin van mijn reis een stukje mee heb gereisd . De volgende dag zijn we de stad gaan verkennen en gaan winkelen en zo ver dat kan als je aan het backpacken bent . Die avond zijn we gaan stappen en dat was ontzettend gezellig . Melbourne is absoluut mijn favoriete stad van Australië. De volgende dag was het heel erg warm . Daarom zijn we naar het kleine gezellige badplaatsje st Kilda gegaan en Brighton beach. Op Brighton beach staan allemaal beschilderde huisjes, heel leuk om te zien . Aangezien mijn hostel niet echt schoon was en weer vieze beestjes had heb ik voor de laatste nacht in Melbourne een hotel geboekt . Na dat we eerst naar de Victoria markets zijn geweest. Enorme rommelmarkt eigelijk. Zijn we die middag lekker naar de spa geweest lang leven Backpacken Haha . De laatste dag hebben we heel veel gedaan. We zijn naar Hosier lane geweest, waar al het graffiti art work is, heel mooi ! En daarna zijn we naar de kathedraal geweest, de national art gallery en de het museum van bewegende beelden. Aan het einde van de middag klaarde het weer op en zijn we naar het Shrine of Remembrance geweest waar de omgekomen soldaten van de 1e en 2e wereldoorlog worden herdacht van Australië en naar de Royal botanical gardens. Die echt prachtig waren. Die avond zijn we eerst naar het casino geweest . Gewoon om een kijkje te nemen aangezien het de 1 na grootste van de wereld is. En daarna zijn we naar de Euraka tower geweest waar je een geweldig uitzicht had over de hele stad . Melbourne was een geweldig leuke stad maar de volgende ochtend moest ik de stad helaas alweer verlaten . Die ochtend heel vroeg ging mijn vlucht naar de west kust van Australië, naar Perth. Dit zijn mijn laatste dagen in Australië voor ik naar Indonesië vertrek !!!

Tot snel en kusjes,
Anne