Sydney and Basecamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu Sydney and Basecamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu

Sydney and Basecamp

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 November 2016 | Australië, Sydney

Heeey allemaal,
De afgelopen dagen waren weer onvergetelijk in Australië. We zijn zaterdag naar bondi beach gewandeld (een wandeling van 3 uur in de brandende zon ) en hebben daarna daar gezwommen en heerlijk op het strand gelegen. Savonds hadden we een kroegentocht en werden we vervoerd met een Partybus door Sydney , dat was super leuk! Alleen ik was nog steeds heel moe van de jetlag dus ging redelijk op tijd naar bed. De volgende dag zijn we naar basecamp vertrokken. Voor we daar heen gingen, gingen we naar de "Bottle shop" in Australië verkopen ze namelijk geen drank in de supermarkt maar in een speciale winkels genaamd The bottle shop. We moesten 4 uur reizen voor we er waren maar je verveelt geen moment. Want australië is prachtig . Op de weg staan bordjes met pas op Kangaroos ! Op Basecamp is het super mooi en heerlijk rustig vergeleken Sydney. Het zijn allemaal houten hutjes waar we in slapen en er is een ikangeroe als huisdier. Die je gewoon kan aaien en bij je komt zitten en zelfs selfies mee kan maken ! Haar naam is Josie. Er lopen ook een soort grijze katachtige dieren rond. En die hebben net kindjes gekregen die ze op hun rug dragen, heel schattig ! De volgende dag zijn we gaan sandboarden, dat was echt geweldig. Daarna zijn we naar een strand gegaan waar in de zee haaien zwemmen en waar een schelpen gingen zoeken. Die schelpen kon je open breken en dan moest je het binnenste meteen op eten We reden die dag trouwens in jeeps . Smiddags zijn we naar Tomaree National Park geweest en toen naar het strand. Die avond kwam er een man met slangen en andere reptielen, dood eng maar wel heel gaaf ! We hebben daarna nog wat gedronken met iedereen en elkaar muziek laten horen uit zijn/haar land. Dus ik heb Lil kleine, Guus Meeuwis, Andre Hazes laten horen .Het grappige was dat iedereen groot fan was van Drank en Drugs en dan met name van de videoclip vonden ze erg bijzonder. De volgende dag zijn we na het ontbijt dolfijnen gaan spotten, helaas waren er niet heel veel. Ze hebben hier trouwens iets heel smerigs voor op brood het heet Vegamite. Het smaakt heel zout. Het is eigelijk net dikke maggie . Nu zijn onderweg terug Sydney waar ik nog voor 2 dagen blijf en dan door vlieg naar Cairns .Het was een geweldige eerste week en je leert zoveel mensen kennen. Het bijzondere is hoei al die talen met elkaar mengen en dat iedereen elkaar verstaat.

Tot snel en een dikke kus,
Anne xx

• 15 November 2016 - 11:16

Noortje :

Aaaaahhh schattie ik meijf er gewoon traanogen van, ik ben zo blij dat je het naar je zin hebt daar!
    Ga zo door KUS VAN MIJ X

• 15 November 2016 - 11:16

Noortje:

krijg* bedoelde ik natúúrlijk

• 15 November 2016 - 12:26

Karin:

Lieve Anne,

Ik hoop dat het zo leuk blijft.
    Kus
    Mama

• 15 November 2016 - 12:28

Elise:

Super leuk om je te kunnen volgen An! Heel veel plezier daar en geniet ervan ❤️ miss u, x lies

• 15 November 2016 - 14:09

Aaf:

Zo super leuk annie❤❤❤❤

• 15 November 2016 - 14:29

Sophie:

Zo leuk an!!!!
    Lekker genieten van vegemite en salt and vinegar chips.
    Ga je nu alvast vertellen: het went niet, is gewoon smerige troep.
    Kijk je wel uit voor de grote kangaroes schat

• 15 November 2016 - 19:49

Anita Lamers:

Ziet er allemaal super uit. Geniet er lekker van. Groetjes anita

• 16 November 2016 - 17:50

Papa:

Klinkt echt allemaal geweldig An
    Ben echt Jaloers
    Moet wel een leuke kangaroe zijn met zo'n naam

• 16 November 2016 - 18:43

Ilse Ligtenberg:

Hoi. Leuk om te lezen. Jos vertelde al dat een geweldige eerste week had. Je hebt er nog vele voor de boeg. Geniet ervan. Goede reis de komende maanden. Groetjes Ilse ( intratuin)