AU PAIR LIFE EN BED BUGS!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu AU PAIR LIFE EN BED BUGS!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Hooijmans - WaarBenJij.nu

AU PAIR LIFE EN BED BUGS!!!!

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Februari 2017 | Australië, Sydney



Hiiii mates,

Het is alweer even geleden maar alles is nog steeds geweldig hier ! Ik ben ondertussen gewend geraakt aan luiers en gebroken nachten. Het werken als au pair Is heel leuk maar het was wel even wennen . Het is een hele leuke familie en ik zie heel veel rondom Sydney. Clover, het meisje op wie ik pas is echt een schatje. Ze is nu bijna 1 en leert nu lopen en praten en dat is heel leuk en haar lievelingseten is sushi (top kind haha ) . Het is alleen wel ontzettend warm hier, 48 graden op het moment !!!! In de weekenden heb ik vrij en dan mag ik kiezen wat ik wil doen . Ik kan met de familie mee naar de boederij van haar moeder of ik ga mijn eigen ding doen. Het eerste weekend ben ik met ze mee geweest . Het weekend daarop ben ik voor een weekend naar Sufers Paradise geweest waar een aantal Zweedse vrienden van mij werken en het was heel leuk om die allemaal weer te zien. Ook ontmoeten ik in mijn hostel een ander Nederlandse meisje me wie ik samen surfboards heb gehuurd . Zij had een auto en we samen naar een klein strandje gereden om daar heerlijk te gaan surfen. Het weekend daarop was het Australian day. Het plan was omdat weekend naar de boederij te gaan maar dit liep even aan anders doordat de oma van clover haar heup brak. Daarom ben ik met australian day de stad in geweest met een paar andere meisjes die ook als au pair werken rondom Sydney. Het was heel leuk om te zien en er was veel te doen in de stad . Het lijkt een beetje op Koningsdag in Nederland . En verder ben ik dat weekend bij Paul geweest. Daarna begon de ellende . Ik had verschillende vreemde beten/bultjes op mijn been. Toen ik had gegoogeld wat was kwam ik erachter dat het bed bugs waren..... . Bed bugs zijn een van de ergste dingen die je in huis kan hebben en ze leven voornamelijk ik hostels en waarschijnlijk had mijn hostel in Surfers Paradise ze ook waardoor ze in mijn tas zijn gekomen. Alle kussen, matrassen, lakens , kleren, tassen, koffers alles moest gewassen en naar buiten daarna in plastic worden gewikkeld en heel warm worden dat zou ze dood maken. We moesten het hele huis insprayen met een bepaald soort spul. En ik kreeg medicijnen en crème voor de beten want die jeuken heel erg en je mag er niet aankomen want dat kan infecties veroorzaken. Na een paar dagen mochten mijn kleren weer naar binnen en sommige spullen. Maar mijn matrassen en tassen zijn nog steeds in de zakken. Na een week vol schoonmaken en wassen ben ik dat weekend samen met een andere Nederlandse au pair die ook vlakbij Sydney woont de Spit walk gaan doen . En dat was heel gezellig en heel mooi. Afgelopen weekend ben ik weer bij Paul geweest omdat hij een feestje gaf en dat was super gezellig en het was heerlijk om weer een keer je op te tutten want dat gebeurd niet vaal als je aan het reizen bent. Ik blijf nu nog 3 weken werken als au pair en dan ga ik weer verder reizen en daar kan ik eerlijk gezegd niet op wachten want het reizen is fantastisch en verslavend !

Tot snel en kusjes,
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 13466

Voorgaande reizen:

07 November 2016 - 25 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: